07 mars, 2009

Jag och Emilia skulle mötas upp på Waterloo Station, för att inhandla något gott till kvällen och sedan åka hem till henne. Tydligen gick jag upp i någon helkonstig uppgång och hamnade ganska fel, tog iallafall 10 minuter innan vi till slut hittade varandra. Hemma hos henne fettade vi oss och körde i en till blekning i mitt hår, såklart är det fortfarande oranget, men inte lika oranget som tidigare-alltid något!



Nu imorse vaknade jag där vid halv nio-nio och tvingade mig ur sängen för att göra mig vacker för dagens shopping. Vi mötte upp Johanna och kollade in King's Way (?), som är en liten galleria som är inomhus, fast ändå utonhus och har mycket secondhand och lite mer speciella butiker än vad tex. Oxford Street har att erbjuda. Efter en hel del velande bestämde vi oss för att äta lunch på Subway, sedan gick vi mot Piccadilly Circus- av någon anledning- innan vi bestämde oss för att ta en buss mot Oxford Street igen. Vi stod och väntade på bussen i säkert 10 minuter innan vi insåg att det inte var någon trafik på gatan, och rätt vad det är så kommer ett demonstrationståg + poliser i sinne och knallar förbi.


Kan inte direkt påstå att jag är insatt, men dom demonsterar för Tibet iallafall. (Kanske vill dom bli "fria" från Kina? Det stod om Kina överallt, "Jag är inte kines-jag är tibetian")

Väl på Oxford Street bestämde vi oss för att vi behövde en liten socker/koffein-kick, så vi begav oss till Starbucks där jag surplade i mig en Cream Caramel Frappuccino. Ni hör ju ungefär hur nyttigt det låter, men det var nog precis vad jag behövde för att orka en runda inne på Primark en lördagseftermiddag.



Ikväll blir det att gå på Nordic Bar och kolla in vad det är för ställe riktigt, hoppas ni har en bra lördagskväll, för det ska jag ha ;)

1 kommentar:

  1. men du får ju ta och fota nyhåret då! jag som tyckte orange var fint... :D

    SvaraRadera