13 mars, 2009

13 mars!

Idag har jag varit här i två månader, det är sjukt hur fort tiden går, känns som det var bara någon vecka sen jag satt själv på arlanda med fjärilar i magen och tvivlade på vad jag var påväg att göra. Ett tag kändes det som att jag skulle boka nästa flyg hem till Skellefteå istället för att kliva på planet till London, men kan ju inte ge upp innan man ens har kommit hit.

När jag bara varit här ett par veckor sa någon till mig att de första två månaderna är den tiden när man upptäcker massa nytt och tycker allt är spännande, efter det blir det liksom vardag. Jag tänkte att självklart kommer den känslan såsmåningom, men aldrig att den skulle komma så fort som efter bara två månader! Även om jag fortfarande älskar att vara här, och fascineras av hur vackert London är, ska jag erkänna att det stämmer ganska bra. Börjar känna mig ganska hemma här, har koll på det jag behöver ha koll på osv. Men det är ändå en ganska skön känsla, går jag ut en lördagkväll vet jag hur jag ska ta mig hem, även om det innebär att ta tre olika bussar, vilket är en stor skillnad jämfört med hur det var i början.

Slutbabblat, ikväll ska jag och Emilia gå på bio och imorgon verkar det bli en till sväng på Bar 101?

Ha en bra helg nu allihop;)

1 kommentar:

  1. Huvaligen vilka jagar katter.:P hehe Shit, jadu fort går det att man vänjer sig.:) Men det är skönt det...fatta att känna sig vilsen och osäker på bussar ett helt år...guuuud vad jobbigt... Vad blev det för film då?-stor kramen-

    SvaraRadera