16 mars, 2009

Helgen

Lördagskvällen (och natten) spenderades på Bar 101, vi kom dit halv nio, sådär lagomt för att hinna med två drinkar till Happy Hour-pris. Vi hade jävligt roligt, det är bara synd att engelska killar (eller alla killar som befinner sig i London) är så jävla pantade att man tycker synd om dem. Man ger dem en bitchslap, sparkar dem i skrevet och ber dem dra åt helvete*, men ändå fortsätter dem tjata om ens telefonnummer. Haha, stackars statar!
Hursomhelst, det var en grym kväll!


På söndagen vaknade jag och Emilia hemma hos mig i GG (HAHA). Hon hade ett enormt sug efter jordnötsringar och jag efter pizza, så för att kompromissa åt vi pommes och ketchup (ELLERVA?).

Vi satt ett tag och inväntade min bebisar som var påväg hem, eftersom att Emilia ville träffa dem igen. Kan inte klandra henne direkt, dom är verkligen världens sötaste och charmigaste små gullnosar. Hon fick gosa lite med dem, sen gjorde vi oss klara för en picnick i Hyde Park. Efter en omänskligt lång och varm bussresa var vi framme, vi smet in och lånade toaletten på Starbucks, sedan tog vi en sväng in på Marks & Spencer och inhandlade vad vi ville ha. Vi mötte Verena och satt oss ner och åt innan vi gick till Speaker's Corner, om du inte vad vad det är får du googla, jag orkar inte förklara. Det var iallafall ganska häftigt att stå där och lyssna på alla (galenpannor skulle jag vilja kalla dem) och höra deras åsikter. Sedan tog vi en lång promenad genom parken för att sen ta bussen till Piccadilly och ta en fika. Riktigt härlig söndag, med riktigt härligt väder.

Idag har vi haft 16 grader här i London, och sol större delen av dagen, helt underbart är det, snart är det sommar!

*Nej, det gjorde jag ju såklart inte, men ni fattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar