01 februari, 2009

Hej, mitt vinterland!

Idag snöar det i London, kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på när jag kom hit. Jag ville snarare slippa snön och minusgraderna, annars hade jag lika gärna kunna vara aupair i Skellefteå, eller hur, hah. Men, det ska väl erkännas att det är ganska mysigt när det är mörkt ute och man tittar ut över trädgården där lyset är på, och man ser stora snöflingor falla mot marken.

Jag har hursomhelst haft en underbar helg! På fredagen följde jag med Ivonne och en av hennes kompisar till ett ställe vid Piccadilly Circus, Walkabout, vi drack och dansade tills fötterna blödde. När vi var klara där gick vi vidare till Digress, som ligger i närheten, där utanför träffade vi familjens förra aupair, vi pratade litegrann sen tog vi bussen hem, gjorde pasta, åt och sen var det sovdags.

På lördagen vaknade jag kring ett, bestämde lite snabbt med Emilia att jag skulle komma till henne så skulle vi göra Primark i Lewisham osäkert. Efter lite förvirring på London Bridge station, hittade jag vart jag skulle köpa biljetten, rätt platform och rätt tåg. 10 minuter senare var jag i Brockley, mötte Emilia, sen tog vi bussen in till Lewisham.


På Primark köpte jag bla. ett par tofflor- verkligen nödvändigt i detta hus, ibland känns det som att fötterna ska ramla loss av kyla- och ett par mysbyxor.


Sen bestämde vi oss för att vi höll på att dö av hunger, så vi gick och åt. Aldrig har mat från McDonald's smakat så gott, herregud!






Min nya favorittröja från Fusion!






Vi tog bussen hem till henne, hon packade sina grejer sen for vi hem till mig, för att göra oss klara för utgång! Tanken var att vi skulle åka till svenska puben, men när vi var hemma hos mig kl. 21.30 insåg vi att dom stängde 23, inte bra tidsmarginal där. Istället hoppade vi av tunnelbanan vid Tottenham Court Road och gick in på en bar och drack lite innan dom stängde, sen gick vi mest runt och letade något nice ställe att spendera resten av kvällen på. Tyvärr gick det inte riktigt som vi hoppats, men vi hade nog ganska kul ändå, vi får göra lite research till nästa gång ;)

Så, i brist på någonstans att ta vägen, bestämde vi oss för att fara hem. Alldeles för frusna kom vi hem till mig, för att märka att det i mitt rum är minst lika kallt som utomhus. Vi verkade ha överlevt natten ändå, så idag tog vi en sväng till Harrods. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det var ju jävligt nice att gå där och kolla på lyxgrejer som kostar en årslön, men samtidigt känns det lite meningslöst, haha. Men nu har jag iallafall varit där! Köpte bara en bok, Twilight, men dom hade en riktigt trevlig food hall, med alla sorters mat, godis och glass. ;)




Har idag även varit på Starbucks för första gången, kan inte förstå att jag har varit här i nästan tre veckor utan att gå dit, men nu är det avklarat i alla fall, och nog blir det fler besök där!


Jo, jag vet ungefär hur vacker jag är på den här bilden. Jag skyller på ljuset, vad tror ni? ;)
Har suttit ikväll och räknat alla mina mynt, och kommit fram till att jag har motsvarande 152 kr i småmynt i min plånbok. Har riktigt svårt att förstå varför dom inte kan göra sig av med 1-penny och 2-pence mynten, runda upp priserna istället. Ingen bryr sig om 20 öre!

2 kommentarer:

  1. Du är alltid snygg honey! :*

    SvaraRadera
  2. RIKTIG KUL HELG FAST KVÄLLEN/NATTEN INTE RIKTIGT BLEV SOM VI TÄNKT :D HAHA

    SvaraRadera