18 februari, 2009

Nu behöver vi aldrig mer svälta!

Mamman har i två veckors tid pratat om att göra en online beställning på mat, och bland annat beställa hem massa flaskor mineralvatten och annat sånt som är jävligt tungt att bära hem själv. Låter ju bra tänkte jag, så när dom sa att det skulle komma ikväll mellan 19-20 och att dom skulle gå ut kl. 20, och bad mig ställa in kylvarorna i kylen sa jag bara att det var lugnt.

Just när föräldrarna ska gå ut plingar det på dörren. Där står fem plastbackar staplade på varandra innehållandes kassar med mat. Oj, jävlar vad mycket hon köpte, tänker jag. Jomen hej, bara! Det kom typ fyra-fem till såna högar med plastbackar innehållandes mat. JISSES. Pappan och jag hjälptes iallafall till att bära in kassarna i köket, men sen var dom tvungna att bege sig. "We're very sorry, Emmy. But you'll have fun eating it!" Haha. Just det, ja.


Detta är... kanske en tredjedel av vad som kom. Ca. 40 matkassar (dom har dock ganska små kassar här) rikare och flera tusenlappar fattigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar