11 februari, 2009

Så jag åkte in till Oxford st. igår när jag slutat jobba och lyckades hitta en perfekt väska och en snygg tröja på New Look, ska lägga upp lite bilder sen. Sitter just nu i vardagsrummet och håller koll på 2/3 av trillingarna, då tvååringen är på dagis och den sista tredjedelen är ute på promenad, en del har det bra! Är själv hemma, förutom barnen och en snubbe som ska måla lite på väggarna där färgen har försvunnit, tex. i mitt rum där förra tjejen hade satt upp en miljon småbilder med häftmassa som sedan tog väggfärgen med sig när dem togs bort.

Haha, det är verkligen sant att there's a guy for everything! En datakille, en som rengör mattorna, en som kom hit och satt spärrar på alla fönster så ingen unge ska klättra ut, en elektriker, en rörmokare, det har finns funnits en snubbe som rengjorde akvariet också, men han verkar ha blivit arbetslös, för jag har då inte sett honom under dessa fyra veckor. Dom sa också att dom skulle ta hit någon som skulle skruva fast ett av fyra fästen på en av mina garderobsdörrar. Sedan en städerska, och, såklart, två au pairer. Det måste kännas bra att veta att man har nog med pengar för att kunna ta hit någon som fixar saker åt en, men fan, vad irriterande att inte kunna göra sånt själv, det går ju lite fortare kan jag tycka.

Föräldrarna har f.ö. planer på att flytta, med fyra barn och två au pairer blir även ett stort hus litet ganska fort. Igår kom det en kvinna och skulle kolla på huset när jag, Ivonne och förra au pairen (som var här och hälsade på) satt och matade barnen. Vilket intryck det måste ha gett, fyra barn och tre hjälpredor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar