03 februari, 2009

Tisdag!

Idag har varit den jobbigaste dagen sen jag kom hit, det ska jag erkänna. Har varit allmänt trött och oengagerad, och såklart ska barnen vara extra jobbiga just idag. Tvååringen har bland annat klättrat på allt som går klättras på, kastat runt allt som går att kastas och stått och spottat på golvet. Trillingarna har varit griniga om vart annat hela dagen, när den ena äntligen slutar, börjar den andra, och sen den tredje. Men nu är arbetsdagen iallafall slut, och tur är väl det. Ska se till att sova ordentligt inatt, så tar vi nya tag imorgon.



Även om dom har varit väldiga jobbiga idag, måste jag säga att man vänjer sig jävligt fort vid att ha tre småbebisar och en tvååring att ta hand om, speciellt när vi alltid är två. Det är liksom inga problem att mata tre bebisar samtidigt, dom måste ändå pausa mellan varje tugga, så då matar man de andra två. Inga problem! Man känner direkt av det om någon är borta, hos doktorn tex. Man tänker typ vad få dom är, vad snabbt allting går. Och då har man ändå tre barn kvar! Fan vad jag kommer att äga när jag får barn, jag är liksom van vid trillingar, sen om det bara kommer en? Piece of cake!

Nu ska jag gå ner och kolla på vänner!

1 kommentar: