22 februari, 2009

Helgen har till större delen bestått av shopping, igår åkte jag, Emilia och Johanna in till Oxford St. Vi började vid Tottenham Court Road, men trots alla butiker och kedjor som finns längs gatan, slutar det alltid med att man lite halvt skyndar förbi allt för att komma till slutet av gatan. Kan inte förstå varför ;O

För många hundralappar och cafébesök senare åkte vi hemåt för att fräscha upp oss lite och lämna av dagens shoppingskörd, sen träffades jag och Emilia vid Piccadilly Circus för att leta rätt på någon mysig pub och bara sitta där och ta det lugnt på kvällen. Dock hittade vi ingen sådan, så istället blev det ännu en kaffe och ett besök hos Johanna, som satt barnvakt., och det var inte helt fel det heller:D Vi lämnade hennes hus strax efter ett, och ungefär två timmar senare landade jag i Golders Green. Det är vansinne att det ska ta två timmar hem med nattbuss om man befinner sig utanför centrala London.

Idag har vi knallat runt på Brick Lane, och kollat in på bla. The Laden Showroom och Beyond Retro. Tyvärr började vi dagen med att äta thai/kina- mat, vilket gjorde mig lagomt illamående, så det plus grym trötthet ledde till att jag inte var på mitt bästa shoppinghumör, men förhoppningsvis finns Brick Lane och dess butiker kvar ett tag till ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar