29 januari, 2009

Trafalgar Square

Idag tog jag tunnelbanan och hoppade av vid Embankment med målet att leta rätt på Trafalgar Square, Big Ben och London Eye. När jag kom upp från undergroundstationen såg jag London Eye på håll och tänkte att jag tar det sist, eftersom att jag visste att Trafalgar Square var mycket närmare. Så jag gick (som vanligt :D ) och åt fel håll från början och irrade runt i Covent Garden en bra stund innan jag hittade lite skyltar som ledde mig åt rätt håll. Måste dock erkänns att det var ett väldigt trevligt område att irra runt i. Mycket vackra byggnader och man fick en härlig känsla av att vandra omkring där. Det kändes verkligen att man var i London!


Efter en bra promenad hittade jag iallafall rätt, och det var verkligen värt att gå lite vilse för! Förstår att det är en stor turistattraktion, väldigt vackert ställe. Härifrån såg jag Big Ben, så det var inte så svårt att lista ut vart jag skulle därnäst, även det var en häftig upplevelse att se.


Tog lite fler kort innan jag bestämde mig för att åka hem, tänkte att när familjen kommer hem är det säkert uppskattat med lite hjälp. Dom kom dock (inte så oväntat) inte hem förrän.. sju? Halv åtta kanske? Det blev att trycka i barnen middag och sen var det sovdags, tror dom var väldigt trötta allihop.
Imorgon blir det jobb igen, sen har jag helgen ledig! Beyond Retro, Starbucks och utgång, yees!

1 kommentar:

  1. jaaa, imorgon kommer bli undebar! STARBUCKS <3 haha

    SvaraRadera