21 januari, 2009

Mina dagar

Tänkte att jag skulle berätta lite om hur dagarna ser ut för mig, ifall någon är intresserad :)

Vaknar kring sju, stiger upp 20 över och drar på mig mjukiskläder (ingen idé att ha jeans osv. när man geggar på med småbarn hela dagarna), fixar lite och går ner till bebisarnas sovrum. Vid den här tiden ligger dom och gråter/daddar med sig själva, så dom är redan vakna. Jag och Ivonne blandar deras välling och matar dem. Sen är det blöjbyte, underbart, och påklädning. Någongång under den tiden går någon av oss in till tvååringen och ger honom en mugg med mjölk och klär på honom.

Sen tar vi ner barnen i omgångar, och dom får käka Wetabix, något som man blandar med mjölk, sen ser det ut som gröt typ, och tvååringen äter chokladpuffar (nyttigt?). Vi äter frukost, och sen ska bebisarna sova igen, och tvååringen går till dagis tis-tors mellan 9 och 12.

Bebisar lägger sig väl kring nio-halv tio, och en av dem har för tillfället svårt att sova, så hon ligger mest och gråter en halvtimme innan vi tar upp henne, så dom andra får sova i lugn och ro. Sen tar vi upp dom andra, förhoppningsvis är det lite blöjbyte i farten då också, sen leker dom och tjollrar på, alternativt att vi går ut på en promenad med dem. Sen hämtar någon av oss tvååringen från dagis, dom käkar lunch, eller ja, vi matar dom, sen är det sovdags igen för allihop.

Förhoppnings sover dem två timmar, och under den tiden äter vi lunch och bara tar det lugnt, sen vid tretiden ska dom upp igen och ha nappflaskan, sedan är det samma procedur som på förmiddagen lek/promenad som gäller. Vid fem äter dom middag och sen är det bad, välling och sovdags vid sex-halv sju. Whopidoo! Ledig! ;) Föräldrarna lagar middag och vi äter allihop, sen gör jag vad jag vill resten av kvällen.

Antar att detta inte är så intressant för er, men nu vet ni i alla fall :D

Ikväll har vi ätit haggis till middag. Mamman pratade om en skotsk poet, Robert Burns (tror jag), som man i Skottland firar minnet av på söndag, då äter skottarna visst haggis. Familjen är dock bortresta då, så hon tyckte det skulle vara kul att äta det ikväll. Måste säga att det inte smakade så mycket, mest salt, det var ganska skum konsistens också, men det funkade absolut. Jag är mätt och belåten, och vad mer kan man kräva.

Och nu regnar det igen ;) Sov gott!

1 kommentar: