17 januari, 2009

Vilse kring Oxford Street ;)

Så, slutade jobba kring halv ett, då pappan kom hem. Gick till mitt rum, satt vid datorn en stund, tog en dusch och drog mig ut mot tunnelbanan. Hoppade av vid Tottenham Court Road och hade ungefär ingen aning om vart jag skulle ta vägen för att komma till Oxford Street. Irrade runt i 45 minuter eller så, och, som en uppenbarelse, var jag helt plötsligt där!

Gick runt i två timmar eller så och kollade runt och lyckades kirra en pyjamas (det är jävligt kallt här i huset, eller i dem flesta husen i England verkar det som, speciellt när man ska sova), hårspray och duschkräm - whoopidoo, exciting -yes!

Fortsatte gå, och ser "Tottenham Court Road Underground", oh, yes. Hade vandrat omkring en massa i onödan när jag kom dit, med tanke på att det låg på samma gata. Bra, Emmy! Svängde vänster och gick ca. 200 meter bara för att kolla vad som fanns där ungefär, vänder om, går tillbaka samma väg och - the Underground station är borta! Fan, vad gör jag för fel, tänker jag. Går åt något håll som ser ut att kunna leda mig rätt igen, men icket. Kommer bara till vad som känns som längre och längre bort från dit jag ville (och jag hade rätt). Till slut uppenbarar sig tunnelbanestationen, så jag går ner och inser att jag inte är själv som är påväg därifrån. Galet så mycket folk det var där nere, och ännu värre, hur varmt det var, både på stationen och i vagnen.

Till slut kom jag mig hem iallafall, smög in på Sainsbury's och köpte mig lite chips, det var jag värd. Nu är jag själv i huset, förutom barnen, dricker te som aldrig förr, lyssnar på the baby monitor, och känner mig lagom mörkrädd i ett (nästan) främmande hus i världens jävla regn och stormväder. Har slängt in en tvätt i maskinen, men den verkar inte vilja samarbeta med mig, det har stått att det är en minut kvar i över en timme- det är väl bara att vänta snällt antar jag.

Ska väl vänta in tvätten och gå och lägga mig, godnatt!

(Jo, det är rätt dåliga bilder, kände mig alldeles för turistig när jag stod där, mitt bland alla människor och fotade)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar