18 januari, 2009

Det blir visst ingen rubrik idag

Första dagen sedan jag kom hit då jag är helt ledig, skönt! Vaknade kl. 9, en timme innan alarmet, det märks att jag har stigit upp kvart över sju senaste dagarna när kroppen tycker det är dags att vakna när klockan är 9, haha.

For in mot centrala London idag igen, träffade Emilia och Desireé, mycket trevliga tjejer. Vi gick och käkade lite lunch och vandrade sen längs nästan hela Oxford Street tills vi kom fram till Primark, vårat mål. Primark är en butik/kedja, whatever, med riktigt billiga kläder. Jag inser att pris och kvalitet förmodligen hänger ihop, men håller grejerna ett tag är jag nöjd iallafall.
Köpte en mysig morgonrock, trepack strumpbyxor, 4 par leggings, lite underkläder, en kudde och sjupack sockar för £24.64 ~ 300 kr, tycker det är helt okej, i Sverige hade det väl kostat närmare en tusenlapp.

Sedan bestämde vi oss för att kolla in Buckingham Palace, tänkte ta bussen ditåt, men mitt Oystercard (kort till buss och tunnelbana) var tydligen tomt, så vi fick snällt gå. Och oj, vad vi gick, har grymt ont i fötterna och kommer väl ha träningsvärk imorgon, vältränad som man är;)
Hursomhelst, på vägen dit kom vi på att vi skulle kila förbi Piccadilly Circus, det var nice, men trodde att det skulle vara "mer" än vad det var, eller så vad det jag som inte fattade, jag vet inte.





Sedan gick vi in på Tesco, köpte chips -ja, igen- och coca cola, och jag blev av med massa småmynt i gördetsjälv-kassan, underbart! Vi knallade vidare och såg på avstånd the London Eye och Big Ben, det blir absolut att fara dit och kolla in dem närmare såsmåningom. Sen gick vi förbi Buckingham Palace, inte heller det var lika häftigt att se som jag hade trott, kanske är det roligare att se under dagtid? Eller så är det jag som inte fattar, igen ;D

Har visst slarvat bort dom bra bilderna på Buckingham Palace, sätter in denna bara för att, man ser nästan inget, jag vet- men det är där, jag lovar.



Oh, jag vet inte om jag är ensam om att inte kunna byta kanal när Gordon Ramsays program går, men jag tyckte iallafall att det var kul att ganska oväntat gå förbi en av hans restauranger!


Imorgon blir det jobb igen, men det är lugnt, det känns verkligen inte som ett jobb. Tar hand om världens gulligaste ungar och har det faktiskt ganska bra om dagarna, så inte ska man klaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar