20 januari, 2009

En vecka i London!

Så, min förkylning verkar inte ge med sig, snarare tvärtom. Kunde knappt andas imorse, har varit med barnen och Ivonne på Boots i eftermiddag och kirrat lite näspray, hostmedicin och halstabletter, vill bli frisk nu och inte behöva sitta hemma och snora.

Det där pulvret jag skrev om igår var väldigt mysko, för övrigt. Smakade citron, precis som utlovat, men väldigt sött. I alla fall, jag drack ungefär halva koppen, sen började jag känna mig onykter! What's that all about? Tänkte att det är väl bäst jag lämnar resten av koppen, vette fasen vad som var i det där riktigt, eller så inbillade jag mig? Märkte inte av att det hjälpte heller, men så drack jag ju bara hälften.


Idag har nog varit den jobbigaste dagen hittills, förmodligen för jag inte är speciellt kry. La mig och sov en timme samtidigt som barnen, efter lunchen, efter det och en promenad kändes det mycket bättre, så jag överlevde dagen. (Tack och lov! ;)
Har käkat sushi till middag, för första gången (nästan), och det var jättegott måste jag säga. Mamman i familjen hade köpt massa gott, bland annat en japansk soppa, sushi (såklart), kyckling med någon japansk marinad (eller något) och .... dumplings? Minns inte om det hette så, det var skumt men jättegott. En av sushibitarna hade räkor på, inget konstigt med det, men då säger mamman att räkor inte är kosher (det är en judisk familj), men att hon inte bryr sig speciellt. Tydligen bryr sig dock pappan, men han var inte hemma till middagen, så hon sa till mig att vi inte behövde berätta om räkorna för honom. Hon är så jävla skön, väldigt easy-going osv. Pappan är också trevlig, men som sagt, lite mer... sträng är helt fel ord men ja, ni kanske förstår. Hursomhelst, det var en riktigt god middag!

Ivonne visade mig en flaska med svartvinbärskoncentrat (saft..?), och hon och mamman sa att jag borde blanda det med varmt vatten och dricka, så kanske min förkylning känns bättre. Har inte druckit det än, men det får mig att tänka på när jag var yngre och drack varm svartvinbärssaft som vi fått av mormor - underbart! Förhoppningsvis är detta lika gott, får testa det senare.

Lägger upp en bild från i söndags, när vi var och lullade runt i London och letade efter Buckingham Palace och Piccadilly Circus. Tycker allt här är så vackert, sånt här ser man inte varje dag i Skellefteå.
Jaja, ha det bra och håll tummarna för att jag tillfrisknar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar