26 januari, 2009

Westfield Shoppingcentre!


Idag bestämde jag mig för att kolla in ett av europas största köpcentrum, http://uk.westfield.com/london . Som sagt är jag ju ledig den här veckan, men tyvärr är jag ganska ensam om att vara det, så jag fick snällt fara dit själv. Tänkte att det kanske är lika bra, det är lättare att shoppa när man är själv, annars kan jag inte fokusera ;)

Iallafall, kollade upp vart det låg och det står att du kan antingen ta tunnelbanan till Shepherd´s Bush eller White City och sen gå biten som är kvar. Jaha, så jag åker till den förstnämnda stationen och förbereder mig på att vimsa runt ett bra tag innan jag hittar rätt. Hah, inte svårt att missa vart det låg, inte ens för mig.

Gick in i detta enorma köpcenter, herregud, det var som en hel stad, där skulle man ha bott. Letade rätt på the ladies room och fick mig en trevlig överraskning när toaletten spolade automatiskt när man ställde sig upp. Haha, vad förvånad jag blev. Så, jag gick runt där och kollade i alla affärer som såg det minsta intressanta ut, även om kläder var mitt egentliga mål. Som den Skelleftebo jag är, insåg jag nog inte riktigt hur mycket 265 butiker faktiskt är, och när jag till slut började hitta alla roliga klädaffärer vad jag trött, hungrig och hade ont i hela kroppen. Välplanerat, Emmy! Jag gjorde i alla fall några tappra försök att hitta och prova kläder i en del affärer, men trots 4 timmar lyckades jag bara köpa detta;


från Boots



Och jeans från New Look. Hade svårt att bestämma mig om dom var skitsnygga eller skitfula, men när jag provade dem bestämde jag mig för att jag inte kunde leva utan dom, och att dom lätt var värda sina £28. Går till kassan och kvinnan vill inte ha mer än £7 för dom! Fine by me, man ska inte klaga :D

Var som sagt riktigt trött och slut i huvudet efter inte så länge, så efter detta tog jag tunnelbanan hem till Golders Green, det kommer nog att bli både ett och två till besök i Westfield, tror man får vara väldigt ambitiös för att orka allt det där på en dag.

1 kommentar:

  1. Haha, så söt! Då måste ju du med till Vancouver nästa gång och kolla in Metrotown med 400 affärer :P Fast det är nästan inte ens roligt, hmm...

    SvaraRadera