19 januari, 2009

Trött, förkyld och slut i kroppen

Har åkt på en riktig förkyldning, har känt att det har varit på gång i ett par veckor, och nu har den fått fart. Antar att det beror på att jag har jobbat mycket och kanske sovit lite för lite. Ivonne sa att jag skulle kika i deras medicinlåda och se om jag hittade något som kanske hjälper;

LEMSIP MAX - Cold & Flu (lemon)
*Headache
*Fever
*Blocked nose
*Body aches & pain
*Sore throat

Om det verkligen hjälper mot allt det där blir jag jävligt nöjd, en påse sånt (man blandar pulvret i varmvatten) och man kanske blir som människa igen. Okej då, riktigt så sjuk är jag kanske inte ;) Det verkar förresten nästan bara innehålla paracetamol. Jag visste inte att det hjälpte mot ont i halsen och blockerad näsa?

Har inte varit utanför huset idag, dels för att jag är förkyld, men mest för att det har regnat större delen av dagen. Jo, det är sant, det regnar väldigt mycket här. Tror det har regnat iaf 4/6 dagar jag varit här, om inte mer, men det regnar mest på natten, vilket är underbart med tanke på att mitt rum ligger längst upp i huset, och det är snedtak med fönster. Det låter ganska mycket när det spöregnar, har vaknat mitt i natten ett par gånger pga. det, men det är faktiskt lite mysigt också.

Senare ska jag ta ett bad, jag har badkar i mitt badrum, men ingen dusch, lite jobbigt, men det finns en duschslang, så det funkar ändå (virrigt, jag vet), och läsa alla gamla tidningar som förra au pairen lämnade efter sig och till sist sova. Oh, och självklart hälla i mig förkyldningsmiraklet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar