27 januari, 2009

Sleepless in London

Min plan för denna underbara tisdag var att åka till Notting Hill på morgonen och kolla in Portobello Road, för att sedan ta mig hem innan kl. 15, då våran nya tvättmaskin och kyl/frys skulle anlända.

Denna plan gick dock i kras när jag först vaknade där vid fyratiden på morgonen av att en av katterna bestämde sig för att promenera fram och tillbaks på mina kuddar och mitt huvud.Hur skulle jag kunna bli arg på denna sötegosenos? Nuli heter hon, och trots att jag har tre katter att mysa med, har hon lyckats stjäla mitt hjärta. Självklart inte på samma sätt som Millie, but still.
Iallafall var det helt omöjligt att somna om förrän ca. två timmar senare, sov så gott i en timme tills någon kom på att dom skulle såga ner massa träd utanför vårt hus. Inte uppskattat! Insåg att jag skulle bryta ihop om jag drog ut på något ambitiösare äventyr, så bestämde att jag sover halva dagen, och väntar in karlarna med tvättmaskin och kyl/frys, so that's what I did. Pappan i familjen hade sagt att dom skulle dyka upp någon gång mellan 15 och 21, och att jag måste vara hemma under den tiden, tack och lov kom dom kl. 15 så jag fick vara fri under kvällen.
När dom var klara tog jag ännu en sväng till Brent Cross och köpcentret där, men den här gången var det mest ett tidsfördriv för att slippa sitta hemma och se livet passera. Gjorde planer med Stina om att hon skulle komma förbi ikväll, vi lagar lite mat, dricker lite vin och ser någon film. Matlagningen blev det inte mycket av, vi beställde takeout från en koreansk restaurang här i Golders Green, jag åt nudlar med seafood, tyvärr var nudlarna något överkokta och aningen slemmiga. Skulle kanske ha följt Stinas exempel och ätit ris istället, men jag blev mätt iallafall, och det är väl meningen med att äta middag. Vi rotade igenom familjens dvder och hittade Ocean's Eleven, varför inte? :D Det var en riktigt trevlig kväll, även om vi pratade bort halva filmen och min mat kanske inte fick toppbetyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar