08 juni, 2009

Shake it!

Igår jobbade jag under förmiddagen, så pappan i familjen skulle få åka och spela golf. Jag och mamman bestämde oss för att åka till Brent Cross och köpa lite grejer dom behöver till sin utlandsresa, men när vi kommer dit inser vi att dom inte öppnar förrän 12 av någon anledning. Hon kommer på att vi ska åka till ett köpcenter i Watford, lite utanför London. När vi nästan är där kommer hon ihåg att det bara finns inomhusparkeringar med bergänsad takhöjd, och självklart har dom takboxen på bilen.

Modig som hon är chansade hon på att vi skulle ta oss in, och det gjorde vi-typ. Vi kom åt fyra parkeringar, för längre in blev takhöjden lägre. Haha, parkerade på en av dem, och tog av takboxen. Gick och shoppade-tillbaka till bilen. Hur ska vi ta oss ut? På och av med boxen, köra en bit, på med den... nej, det gick inte... av med den.. till slut var vi tvungna att lämna den i parkeringshuset och åka hem. Folk måste ha trott att vi var dumma i huvudet när vi stod och höll på.


När jag äntligen slutat jobba, åkte jag in mot Oxford Street och mötte Bea, från Skellefteå, som nyss flyttat till östra London, det var riktigt kul att träffa henne igen.


Min lördag bestod av inte så mycket, sovmorgon, en snabb sväng till Westfield och barnvaktning. Passade även på att packa resväskan, och jag tror nu att jag vet vad som ska få flytta hem, och vad som ska få stanna två månader till i storstan.


Fredagen var desto roligare, åkte hem till Ingrid och förfestade lite innan vi gick till the market place, och sen vidare till the moose. På vägen till bussen kom en kille fram och gissade att jag var svensk, sen började han svamla om att det faktiskt finns blondiner i UK också, för att vikingarna hade åkt dit och spritt dom blonda generna.

1 kommentar:

  1. det lät som ett litet äventyr, resan med takboxen menar ja..hihih. Men ni löste det ju ialla fall ;)/kram Therese L

    SvaraRadera