28 maj, 2009

Because you know, I've got so much that I wanna do

Gaah. Uttråkad och less. Känner verkligen att jag behöver semester nu, två veckor kvar innan jag får komma hem och träffa alla. Det har vart en grymt seg dag. Tre griniga bebisar och en tvååring som är inne på försök nr 2 på potträning. Man sätter honom på pottan i två timmar, inget händer, direkt han ställer sig upp och går två meter kommer det på golvet. Fantastiskt! För övrigt har vardagsrummet haft en stark lukt av gas (som i gas-spis) hela dagen. Mamman känner ingen lukt och tror att vi inbillar oss. Dörren till rummet är iallafall stängd, så risken för att dö i sömnen är förhoppningsvis eliminerad. Annars bor jag ju högst upp i huset, så gasen kanske inte hinner ända hit förrän det är morgon? Tror nog jag överlever.

Imorgon kommer det nån snubbe (snubbar?) hit för andra gången och ska spraya huset för att ha ihjäl malarna som har invaderat oss. Känns bra, men vad som känns mindre bra är att om malarna kommit in i våra garderober måste vi tvätta kläderna i 60 grader för att bli av med alla äggen osv. Hur många plagg har man som pallar 60 grader, undrar jag då? Inga, förutom underkläder.


Hursomhelst, när dom kommer måste vi ut ur huset, så kl 9 tar vi barnen och åker till Topsey Turvey. Säkert inte alls mycket folk där, med tanke på att det dels är fredag, och dels har alla barn half term. Skollov, typ. Fattar inte riktigt att dem kallar det half term, man tycker ju att namnet antyder att det ska vara half term efter hälften av terminen, och inte en gång varje månad. Men dom är ju lite skumma, dessa britter.

Ska försöka se det positiva i det hela, och njuta av tiden jag har kvar här i London, för nu kommer det att gå så grymt fort. Åker hem på besök om två veckor, stannar i en och en halv vecka. Kommer tillbaka hit, för att den 10 juli få besök av familjen (YAY!), och sedan är det bara en månad tills jag flyttar hem. Känns bra, men ändå jävligt skumt. Det är mycket jag måste hinna med, får nog ta och skriva ihop en lista..
Jag och tjejerna på en restaurang i Notting Hill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar